Сьогоднішня тема :
Гуманність, виховання основ гуманізму
Виховання гуманістичних засад особистості починається з перших років життя. Стосовно дітей раннього віку його зміст полягає у формуванні досвіду спілкування з близькими людьми в процесі спільної з ними предметної та ігравої діяльності. Йдеться про виховання інтересу, доброзичливого ставлення до співрозмовників, вироблення установки, що в сім'ї всі мають піклуватися один про одного.
Гуманність ( лат. humanist - людяний ) -
увага до людей, прагнення добрих стосунків з ними, готовність надавати допомогу, виявляти співчуття і співпереживання.
Свої побажання батьки, вихователі мають висловлювати ласкавим, спокійним тоном, щоб дитина поступово усвідомлювала необхідність реагувати на таке ставлення відповідною поведінкою.
Для виховання гуманності у дітей використовують :
- заняття-уроки Добра і Краси, матеріалом для яких є уривки з книжок, приклади з життя;
- етичні казки;
- подорожі до країни Милосердя;
- психотехнології ( гімнастика почуттів, енергетичні вправи " Жива вода", " Серце на долоні", " Тепло рук друга");
- ігрові технології " Квітка доброти", "Дзвіночки совісті", " Промінчик людяності";
- ситуації морального вибору ( порівнянні, оцінювальні, проблемні);
- складання родового дерева, розгляд сімейних фотографій, документів, листів та інших родинних реліквій".
Гуманність, виховання основ гуманізму
Виховання гуманістичних засад особистості починається з перших років життя. Стосовно дітей раннього віку його зміст полягає у формуванні досвіду спілкування з близькими людьми в процесі спільної з ними предметної та ігравої діяльності. Йдеться про виховання інтересу, доброзичливого ставлення до співрозмовників, вироблення установки, що в сім'ї всі мають піклуватися один про одного.
Гуманність ( лат. humanist - людяний ) -
увага до людей, прагнення добрих стосунків з ними, готовність надавати допомогу, виявляти співчуття і співпереживання.
Світ людей відкривається для дитини реальними взаєминами її найближчих родичів, вихователів дитячого садка, їх ставленням до неї. У спільній діяльності з дітьми дорослий створює ситуації приватності, співчуття, взаємо - участі. У ранньому віці дитина володіє неабиякою здатністю до наслідування, що є передумовою поступового її переходу від споглядання дій дорослих до спільних дій з ними, згодом - до окремих дій дитини і дорослого, а ще через деякий час - до самостійних дій дитини.
Для виховання гуманності у дітей використовують :
- заняття-уроки Добра і Краси, матеріалом для яких є уривки з книжок, приклади з життя;
- етичні казки;
- подорожі до країни Милосердя;
- психотехнології ( гімнастика почуттів, енергетичні вправи " Жива вода", " Серце на долоні", " Тепло рук друга");
- ігрові технології " Квітка доброти", "Дзвіночки совісті", " Промінчик людяності";
- ситуації морального вибору ( порівнянні, оцінювальні, проблемні);
- складання родового дерева, розгляд сімейних фотографій, документів, листів та інших родинних реліквій".