пятница, 10 апреля 2020 г.

                         Сьогоднішня тема :
       Гуманність, виховання основ гуманізму

   Виховання гуманістичних засад особистості починається з перших років життя. Стосовно дітей раннього віку його зміст полягає у формуванні досвіду спілкування з близькими людьми в процесі спільної з ними предметної та ігравої діяльності. Йдеться про виховання інтересу, доброзичливого ставлення до співрозмовників, вироблення установки, що в сім'ї всі мають піклуватися один про одного.




       Гуманність   ( лат. humanist - людяний ) - 
 увага до людей, прагнення добрих      стосунків     з  ними, готовність надавати    допомогу,      виявляти співчуття і співпереживання.




   Світ людей відкривається для дитини реальними взаєминами її найближчих родичів, вихователів дитячого садка, їх ставленням до неї. У спільній діяльності з дітьми дорослий створює ситуації приватності, співчуття, взаємо - участі. У ранньому віці дитина володіє неабиякою здатністю до наслідування, що є передумовою поступового її переходу від споглядання дій дорослих до спільних дій з ними, згодом - до окремих дій дитини і дорослого, а ще через деякий час - до самостійних дій дитини.







   Свої побажання батьки, вихователі мають   висловлювати ласкавим, спокійним тоном,      щоб дитина поступово усвідомлювала     необхідність реагувати на таке ставлення       відповідною поведінкою.

Для  виховання  гуманності  у дітей використовують :

- заняття-уроки Добра і Краси, матеріалом для яких є уривки з книжок, приклади з життя;
- етичні казки;
- подорожі до країни Милосердя;
- психотехнології ( гімнастика почуттів, енергетичні вправи " Жива вода", " Серце на долоні", " Тепло рук друга");
- ігрові технології " Квітка доброти", "Дзвіночки совісті", " Промінчик людяності";
- ситуації морального вибору ( порівнянні, оцінювальні, проблемні);
- складання родового дерева, розгляд сімейних фотографій, документів, листів та інших родинних реліквій".